R.I.P. Kotisivut – yeah right!

Tivin-artikkelissa Ville Tolvanen julistaa, että kotisivut ovat turha reliikki: vanhanaikaista hapatusta. Tämä on kyllä sarjassamme trumpmaisia aivopieruja.

Argumentti on, ettei ihmiset jaksa mennä firmojen kotisivuille kuikuilemaan, miten niillä menee. Sinänsä kaunis ajatus, harvoin minäkään menen lukemaan vessapaperitehtaan patruunan bloggausta, mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että kotisivut pitäisi lakkauttaa.

Mikä sitten on fiksumpi tapa tarjota informaatiota potentiaalisille asiakkaille kuin kerätä ne yhteen järkevästi nimettyyn paikkaan, josta ne löytyvät tarvittaessa hakukoneella?

Tässä muutamia villejä ideoita.

– Yritys jakaa 15 minuutin välein yhteys- ja aukioloaikoja Twitteriin, jotta ne ovat aina nopeasti löydettävissä. Luonnollisesti automaatiota hyväksikäyttäen.

WhatsAppiin tuutataan tarjouksia, bloggauksia, tiedotteita, twiittejä, kuvia jne. aina kun ne tulevat mieleen. B2B-puolella ei sovi unohtaa pdf-myyntiesitteitä ja -manuaaleja.

– Asiakaspalvelu hoidetaan Quorassa kysymysten ja vastausten muodossa. Ah, kuinka digitaalista.

IoT-kodinkoneet lukevat yrityksen virallisia tiedotteita aina, kun ovat käynnissä.

Markkinoinnin automaatio viritetään kognitiivisten kyvykkyyksien avulla ennakoivaksi. Asiakkaille lähetetään pyytämättä ja yllättäen tuotteita – kone on tunnistanut tarpeen, joten pulinat pois.

Facebook-messenger tarroissa on johtoryhmän jäsenten kuva ja LinkedIn-linkki.

Slackissa on jokaisella oma kanava yrityksen kanssa. Siellä voidaan keskustella digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämisestä crowdsource-hengessä.

– Innovatiivisemmat tekevät näitä kaikkia yhtä aikaa, se on sitä omnichannelia.

 

Näillä vinkeillä on hyvä lähteä räjäyttämään kotisivuja pois hakukoneiden ulottumattomista. Jos vieläkin tuntuu, ettei tavoita riittävästi asiakkaita ilman, että he joutuvat etsimään, vielä on yksi ässä hihassa. Sellainen uusi innovaatio nimeltä mainonta.


 

Pssst, tutustu uuteen englannin kieliseen blogiini: FiltnessFactory.com

1 Comments

  1. Tuon digitalistihölmöilijän (mitä hittoa on digitalismi?) tyhjänpuhumisissa on aina ollut se viihdeaspekti, ettei hän ymmärrä digitaalisista palveluista juuri mitään. Hän on ns. itsebrändätty ”asijantuntia”, ja ulosanti on sen mukaista lannoitetta, joka kelpaa lähinnä vitsiksi alalla töissä oleville.

    ”Sähköposti on tosi tymä” on varmasti huomiota herättävä kannanotto, jolla kelpaa taas myydä digitalistihömppäpuheita höntsöille, jotka ovat tarpeeksi ulapalla ostaakseen.

    Tykkää

Jätä kommentti