Veikkauksen markkinointipuhallus

Veikkaus jatkaa mainiota markkinointilinjaansa. Vuosien varrella veikkauksen printti- ja etenkin tv-mainonta on ollut Suomen parasta. Se on ollut viihdyttävää, hauskaa, leikkisää, tuotteet on nostettu sopivasti esille jne. Mainokset ovat olleet ihmisten mieleen ja ne ovat keränneet myös mainosalanpalkintojakin vinot pinot. YouTubesta löytyy hyvä liuta Veikkauksen tv-mainoksia ja niitä voi käydä ihmettelemässä illan ratoksi. Nyt on kuitenkin tullut kaikkien aikojen paras markkinointiteko.

Veikkaus on kesän kunniaksi lanseerannut lähes yhtä nerokkaan kamppiksen kuin mitä S-ryhmän vihreä kortti on. Loton kesätarjous kuuluu näin:

Lotto siirtyy kesän ajaksi sunnuntaille huipputarjouksen vauhdittamana. Jos voitat Loton päävoiton ja sinulla on samalla tositteella saman päivän Jokeri-pelissä mikä tahansa voitto, saat Loton päävoittosi tuplana.”

Kesällä voi siis saada Loton päävoiton tuplana. Tämä on mahtava kampanja! Kesän 10 viikon aikana ei montaa päävoittoa tule. Voiton todennäköisyys pääpottiin on 0,00000650 % eli aika häviävän pieni. Jokeri maksaa 2 euroa laaki ja siinä minkä tahansa voiton todennäköisyys on n. 15 %. Se todennäköisyys, että nämä sattuvat samalle kupongille on aika pieni, ottaen huomioon, että yhdellä Lotto kupongilla voi olla ainoastaan kaksi Jokeri riviä. Ihmiset tulevat ahneuksissaan pelaamaan ahkerasti Jokeria kesän aikana ja Veikkaus kerää sievoisen summan rahaa. Todennäköisesti tämä kaikki ylimääräinen jää Veikkauksen taskunpohjalle, mutta heillä on lisääntyneen pelailun myötä vara maksaa myös jättipotti tuplana, jos se sattuu kerran kesän aikana napsahtamaan.

Nerokasta tässä on se, että

  • Veikkaus saa paljon puhetta aikaiseksi
  • Konsepti on uusi ja ennennäkemätön Suomessa
  • Ihmiset tulevat pelaamaan Lottoa tavallista enemmän, vaikka kesällä sen pelaaminen aina vähenee
  • Ihmiset oppivat pelaamaan Jokeria ja aika moni tulee saamaan jonkun pikkuvoiton ja jatkavat pelailua monta kuukautta ellei vuotta kesätarjouksen jälkeenkin
  • Veikkaus ei joudu kovinkaan paljon kaivamaan kuvetta

Jäädään innolla odottamaan saako kukaan potin tuplana ja ainakin kaksi ensimmäistä viikoa ovat menneet vailla tuplapottia! Ei muuta kuin pelaamaan ja lihottamaan Veikkauksen kassaa, vielä on kahdeksan viikkoa aikaa.

3 Comments

  1. Pelaajiltahan ne kaikki rahat tulevat. Tietty osuus joka lottokierroksen liikevaihdosta menee tuohon bonus, lisä-arvonta jne

    rahastoon, josta sitten aina sopivin välein laitetaan näitä markkinointipanoksia, kierroksia.

    Sekään ei riitä, että maksat 2 euroa ylimääräistä, kun otat jokerin oheen, potin tuplaukseen.

    Tykkää

    • Juuri näin, siksi se onkin niin nerokas suunnitelma. Ainoastaan bonuskortti on parempi puhallus: saat omilla rahoilla ostaa kalliimpia tuotteita, jotta saat bonusta jonka joudut käyttämään saman ketjun liikkeisiin. Koska bonus on suhteessa ostoksiin, se on vasemmistohengessä oikeudenmukainen ja kaikki rahoittavat omat bonuksensa! Tässä ollaan jo aika lähellä ikiliikkujaa

      Tykkää

  2. Sitä vaan ihmettelen että miksiköhän se S-kauppa on kuitenkin edullisempi ilman bonustakin. Myönnetään että Lidl:ssä on jotain halvempaakin, mutta K-kaupassa bonuksen vie kauppias. Jokeria voi muuten pelata 10 riviä / lappu. Olin reppana ja veikkauksen kesätarjouksen ajan pelasin lottoa 10 riviä ja 10 jokeria. Sanoin tämän aina R-kioskin tytölle ja lappu tuli. Pari kierrosta meni tarjouksen ylikin ennen kuin huomasin sen päättyneen.

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s